неділю, 30 вересня 2018 р.

НЕВІДОМИЙ БЛАГОДІЙНИК (Лялькова вистава до свята Миколая)

НЕВІДОМИЙ БЛАГОДІЙНИК (Лялькова вистава до свята Миколая)


“Усі свої добрі справи св. Миколай намагався робити таємно, – так, щоб це бачив тільки один Бог. Коли люди знаходили біля своєї хати чи то їжу, чи то одяг, чи гроші – не знали, кому дякувати, і дякували за ці дари Богові. Саме цього і прагнув св. Миколай у своєму житті. Ми всі повинні наслідувати приклад святителя, повинні вчитися робити свої добрі справи таємно, во славу Божу. Ось чому і з’являється невідомо звідки під подушкою даруночок – Миколай, кажуть, прислав, дякувати Богу!

Про те, як св. Миколай визволив з біди одну сім’ю, розкаже вам сама сім’я…”


Із блокнота ведучої.

НЕВІДОМИЙ БЛАГОДІЙНИК

(Лялькова вистава. Автор: свящ. Вадим Семчук)

Дійові особи
  • Батько
  • 1-а дочка
  • 2-а дочка
  • 3-я дочка
Задній план зображує сільську хату з вікном. Шибки вікна вирізані так, щоб можна було через вікно просунути руку.

ДІЯ 1

На сцені три дочки, з’являється батько. 

Батько. Є що вдома поїсти?
1-а дочка. Та звідки ж, тату?
2-а дочка. Уже три дні в хаті хліба немає.
3-я дочка. Може, Богу помолитись?
Батько. Молись, не молись, а їсти нема що. Може, я вас у рабство продам?
3-я дочка. Та ви що, тату? Якби мама була жива, то вона б ніколи до цього не допустила.
1-а дочка. Ми ж можемо шити.
2-а дочка. … прати, вишивати.
Батько. Це нас не прогодує.
1-а дочка. Ходімо в церкву, до Матінки Божої помолимось.

Дочки зникають за ширмою, батько залишається один.

Батько. От горе! Що ж мені, старому, лишається робити? Якби мені їх заміж віддати!.. Але ж і копійчини немає в хаті. Навіть мідного персня на палець не купиш. А скільки всього для весілля треба!

У цей момент через вікно хтось вкидає мішечок з грошима.

Батько. Ой! Що це? (Піднімає мішечок). Гроші! А хто ж це нам так допоміг? (Дивиться у вікно). Утік!

Заходять дочки.

2-а дочка. Яка гарна служба була!
3-я дочка. Тату, ми так щиро молилися!
Батько. От Бог і почув ваші молитви. Готуйся, Олено, заміж тебе віддам. Не доведеться мені тебе в рабство продавати.
1-а дочка. Ой, яке щастя! Слава Богу!

Усі виходять.

ДІЯ 2

Через якусь мить знову з'являються 2-а та 3-я дочки, батько.

2-а дочка. Я теж не хочу в рабство, тату.
Батько. Що ж я можу, доню, зробити? Всі гроші на весілля Оленки пішли. Сидимо без хліба. Ідіть, доні, спати.
3-я дочка. Ходімо, помолимось. Може, і нам Бог допоможе.

Дочки виходять.

Батько. Господи, поможи!

Через вікно хтось знову вкидає мішок.

Батько. Знову мішок! Хто ж його підкинув? Дякую тобі, Боже, що є на світі люди добрі, які нам допомагають.

Вбігають дочки.

2-а дочка. Що сталося, тату?
3-я дочка. О! Знову мішок з грошима?
Батько. Так, дітки. Готуйся, Мар'янко, і ти заміж підеш. Не віддам тебе в рабство.
2-а дочка. Слава Богу!

Усі виходять.

ДІЯ 3

Через якусь мить з'являються батько та 3-я дочка.

3-я дочка. Залишилась тільки я. Оленка та Мар'янка живуть-поживають, ходять до церкви, Богу моляться. А я не знаю, яка мене доля чекає. Ой, тату, що мені робити?
Батько. Не горюй, доню, помолись перед іконами, і тобі Матінка Божа допоможе, як сестричкам допомогла.
3-я дочка. Добре, тату, я так і зроблю.

Підходять до вікна, помічають, що чиясь рука з грошима просовується у вікно. Батько хапає когось за руку, той виривається . Гроші залишаються в батька.

Батько. Побачив! Та це ж благочестивий Миколай! Слава Тобі, Господи. Відвів моїх доньок від лиха і мене від гріха. Дякую, Миколаю.

Всі учасники виходять на сцену, кланяються.

© Публікується на сайті з дозволу автора (свящ. Вадим Семчук).

0 коментарі:

Дописати коментар