середу, 8 грудня 2010 р.

Вертеп в селі Хриплин. Сценарій.

Сценарій Вертепу в селі Хриплин

(м. Івано-Франківськ)

Різдвяний вертеп сценарій

Дійові особи:


Ангел
Пастушки (2)
Жид
Сура
Сотник
Ірод
Цар зі Сходу
Цар з Заходу
Цар з Півдня
Чорт
Смерть

(Заходять ангел і пастушки)

Ангел:

Мир і спокій цьому дому,

Тут не має місця злому.

Пастушок І:

Добрий вечір, мир в цій хаті,

Ми прийшли вам розказати,

Про чудесную новину,

Про небесную дитину.

Пастушок ІІ:

Ми вночі при стаді спали,

І не чули і не знали,

Що коїться в небесах,

У тих дальніх сторонах.

Пастушок І:

А тут раптом серед ночі,

Протираєм сонні очі,

Чуєм наче хтось співає,

А на небі зірка сяє.

Пастушок ІІ:

А та зірка в небесах,

Всім показувала шлях,

Всі ми рано повставали,

До вертепу поспішали,

Щоб вклонитись Божому дитятку.

Пастушок І:

Ми Ісусику вклонились,

Богу Господу молились.

Пастушок ІІ:

А Ісусик нас вітав,

рученятами благословляв.

Пастушок І:

Поклонившися дитяті,

Ми прийшли вам розказати,

Що родилася Месія,

Всім покривдженим надія.

(До хати забігає Жид, спотикається, падає)

Жид:

Ішвай нокі у вас поріг високий,

Я завітав до вас у самий вільний час,

Бачу тут нівроку весело у вас,

Може шось купуєм, може шось тургаєм,

А як треба то продам, маю добрий хам,

Маю шило, мило, мотовило,

Койкі, шмойкі, комбікоркі.

Ішвай ноки чув на власні ока,

А на власні вуха видів,

Що родилася Месія

Всім покривдженим надія,

Буде наша Месія родится,

Там сам я буду сидіти,

Люди будуть ходити мені воші давати,

Я буду краще бігме співати.

Пастушок ІІ:

О ні, не такі вже нині люди,

Щоб із мошком гендель мати,

А про Бога забувати.

Жид:

О які ви но-но-ну,

Зараз з Іродом прийду,

Ірод, Ірод де ти.

(Жид приводить Ірода)

Ірод:

Ах ви тут мені сховались,

Що йому там поклонялись,

Добре що я вас тут маю,

Зараз смертю покараю.

(Заходить сотник)

Сотник:

Царю Іроде перед твоїм замком,

Стоять трої невідомих.

Ірод:

Приведи їх сюди і сам стань біля мене.

Сотник:

На твій наказ.

(Сотник приводить царів)

Цар із Сходу:

Я цар із Сходу у твій край приходжу,

Щоб поклонитись новонародженому.

Цар із Заходу:

Я цар із Західного Краю,

Чую, бачу, що в місті Вифлиємі,

Син Божий народився,

Там птахи в повітрі літають,

Риби по морю плавають,

Ангели на славу Божу пісню співають.

Цар із Півдня:

Я цар із півдня, прийшов сюди,

І так до вас заговорив,

Знайте люди, пам’ятайте,

Віра не пропаде, хто не буде її визнавати,

Мов трава зів’яне.

(До хати забігає Чорт)

Чорт:

Я чорт рогатий,

Без пардонного гумору шум до хати,

Я володар цього пекла,

Всіх вас заволочу у пекельні палаци,

Але зараз я шукаю царя Ірода.

(Підходить до Ірода і на вухо каже)

Месія народилася.

Ірод:

Сотнику знайди найвище жидівське каплання,

приведи їх сюди і сам стань біля мене.

Сотник:

На твій наказ.

(Сотник приводить суру і жида)

Сура ї жид:

Вай-вай-вай.

Ірод:

Найвище жидівське каплання,

Скажіть у якому місті народилася Месія.

Жид:

Сура давай Біблію.

Сура:

На Мошку.

Сура і жид:

Читаєм-читаєм-читаєм,

Дата, рік, непорока,

Месія-месія,

Народилась у місті Вифлиємі.

Цар із Сходу:

Якщо довідаюсь, прощай королю жидівський.

(Царі виходять)

Ірод:

Сотник вирушай негайно у місто

Вифлиєм, і виріж дітвору до двох літ.

Сотник:

На твій наказ.

Сура і Жид:

(Танцюють наспівуючи)

Сидит когут на шопах, бом-штригі, бом-штригі,

несе яйка.

Сура:

А я яйка продаю, свого мошка годую,

Мошку скажи новинку.

Жид:

А новинку, люблю шинку.

Сура:

Шинку.

Жид:

Солонинку.

Сура:

Солонинку.

Жид:

Трошки горілки.

Сура:

(замахується на жида і кричить)

Горілки.

Жид:

Трошка, трошка меду, аби було черво спереду і два горби заду.

Сура:

Два-два.

Біда:

А я біда, біда,

Кістяна нога,

Я прийшла тебе забрати,

Щоби смертю покарати.

(Забирає Суру)

(Приходить Сотник і каже)

Сотник:

Царю Іроде, я зайшов до хати,

І схопив дитя на руки,

І хотів встромити цей гострий меч,

Але, почув голос, не вбивай дитя,

Це був голос моєї жінки.

Ірод:

Сотнику рахуйся словами.

Сотник:

Царю Іроде я перестаю тобі служити,

Шукай собі іншого сотника.

(Кидає меч і йде)

Пастушки разом:

Боже, Боже поможи, з неба Ангела зішли.

Ангел:

Тут я сповню Божу волю,

Всім покривдженим, поможу,

Геть від них, це Божа справа,

Ти до них не маєш права.

Ірод:

А я Іродом клянуся,

Що нікого не боюся,

Ось мій меч тебе переможе.

(Ангел заколює Ірода)

Смерть:

Я смерть коса негожа,

Я на Ірода похожа,

Фу щось смердить від трупа,

Наче гною купа,

Ха-ха це ти мій братику коханий,

Що у солдатій славі був поганий,

Давай тіло вземлю, душу впекло,

І ходи зі мною панувати.

(Смерть забирає Ірода)

Сура:

Ой який ти мошку любий,

Шо ти спас мене без зубу,

Я у тім мішку душилась,

Мало, що на світ дивилась,

Мошку де ти, Мошку.

Мошко:

Я тут Сура.

Сура і Жид:

(Танцюють наспівуючи)

На припічку пироги кипіли,

А в комінку кубаса диміла…

Ангел:

Ану геть жидівньо з хати, ми стаєм колядувати.

(Виганяє суру і жида)

Сура і жид:

Но-но-но.

(Всі колядують)

Нова радість Колядка

Ангел

Прощавайте мир в цій хаті,

Будьте чесні і багаті,

Ласка Божа вас спасе,

Край і нарід піднесе,

А тепер ідіть спокійно,

І служіть ви Богу вірно.

Христос ся Рождає.

0 коментарі:

Дописати коментар